fredag 7. november 2008

Noen dager er det bedre å være midlertidig innekatt enn andre dager. Denne dagen er av de bedre. Ute pøser og sludder det om hverandre, blåser, og er kjempesurt vær, og jeg kan bare ligge og dra meg i lenestolen foran ovnen så lenge jeg vil. Herlig! Jeg prøvde å hoppe opp i senga til Rune og Heidi igjen i natt, men jeg blei bare dytta ut igjen. Jeg tror kanskje jeg får gi opp det prosjektet.

Her om dagen var jeg med på noe av det verste jeg har vært med på. Bading! Jeg skjønner ikke hvor menneskene får denne atferden fra, at de står under denne vannspruten i flere minutter av gangen og vasker seg. De har da tunge de også? Nei, takke seg til en god, gammaldags kattevask! Heldigvis fikk jeg sitte tulla inn i håndklær foran ovnen etterpå da, men jeg håper ikke hun har tenkt til å gjøre det igjen.













I går var det litt morsomt, for jeg kjedet meg sånn på morgenen. Heidi hadde fri, så hun snorka og sov langt utpå dagen, men da tenkte jeg at jeg skulle spille henne et puss! Så jeg hoppa opp på pianokrakken, og fra den over på tangentene på pianoet, og du kan tro det lød fint. Jeg tror jeg skal bli pianist når jeg blir stor! Det var ganske morsomt da Heidi kom labbende ut i stua, bustete og med morratrynet, og lurte på hva som foregikk. Det er nok derfor jeg og Rune har fått så god kontakt - det er jo han som spiller piano her i huset!













I går fant jeg en morsom grønn ting på gulvet. Når jeg dytta til den, trilla den avgårde, og det var så morsomt å leke med den. Smakte litt søtt og rart gjorde den også, men det var litt ekkelt når den av og til satte seg fast i kløra mine. Jeg håper jeg finner en sånn leke igjen, de lekemusene Heidi kommer med, er jo kjempekjedelige i forhold!

















Rune og Heidi har noen andre dyr også, jeg tror de kalles massjvin. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg, kanskje de er lagd av vin? De er veldig morsomme å se på, for de hopper og spretter rundt og lager rare lyder, men Heidi har sagt at jeg bare får se, ikke røre. Og hun tror jeg lar pianokrakken (min!) være hvis hun setter noen ekser oppå den, men neida, det stopper ikke meg! Mennesker er så dumme!

1 kommentar:

  1. Hei hei! Grattis med ny blogg!! Legger den til i listen på min blogg. :-)

    SvarSlett