torsdag 6. november 2008

Kuuult, jeg har fått egen blogg!

Jeg må si at kattene nå til dags har visse fordeler i forhold til katter før i tida altså. Før løp de bare rundt på gårdene og fikk matrester, og det var unger overalt, og alle historier gikk på kattemunne. Det er i alle fall det mamma fortalte meg da jeg var liten. Men nå får vi mat som er tilpassa bare for oss, og vi kan til og med få vår egen blogg hvor vi kan fortelle historiene våre! Fy søren, jeg er glad jeg er katt i 2008 og ikke i 1808 altså :D

Jeg får vel presentere meg selv, men det er egentlig litt vanskelig. Heidi, matmor, veit nemlig ikke helt hva hun skal kalle meg. Jeg het Kitty før, men det var visst ikke bra nok for henne. "Det er for kjedelig og alle heter det jo", sier hun. Makan, jeg synes det er litt dårlig gjort at hun bare skal finne på nytt navn til meg sånn som det, men jeg er litt spent på hva jeg blir hetende da. Jeg har bodd her en hel uke, men tror du hun har klart å finne på et navn da? Åneida! Vi var endelig i mål her for litt siden da hun fant ut at Luna var et fint navn, men dagen etter var hun usikker igjen. Rune, som er han andre mennesket som bor her, og jeg er ganske oppgitte, så nå har Rune sagt at hun får tenke seg godt om før hun gir meg flere navn, så jeg ikke får et nytt navn hver dag liksom.

Ja, men ellers da, utenom navn, så skulle jeg egentlig vært avlivet nå, sier Heidi, og hun sier at jeg må være glad som ble reddet av henne. Jeg vet ikke hva hun mener, men jeg prøver så godt jeg kan å være glad. Jeg er 1,5 år gammel, så jeg er ikke bare barnet, nei! (Selv om Heidi påstår at jeg er ganske kattebarnslig av meg, men det bare overser jeg.) Jeg ble faktisk mamma i mai, men Heidi sier at jeg ikke kommer til å få flere unger, for jeg skal stabiliseres eller noe neste fredag. Jeg har aldri hørt det ordet før, men jeg håper ikke det er farlig.

Ellers synes jeg det er ganske greit å bo hos Rune og Heidi, selv om jeg kunne ønske jeg kunne sove i senga dems på natta. Jeg prøvde i natt, men da holdt jeg på å bli most av Heidi da hun snudde på seg i søvne. Så jeg fant ut at jeg heller vil ha livet i behold og sove på sofaen, enn å være kattemos og sove i senga.

Vil du se noen bilder av meg eller? Jeg er ganske pen, skjønner du.


























Jeg får avslutte nå. Har en del jeg vil fortelle fra de første dagene mine her, for eksempel som da Heidi fikk det for seg at hun skulle bade meg, og da jeg fant ut at jeg hadde musikalske evner. Men vi får ta det siden! Sjallabais!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar