søndag 26. april 2009

I'm back!

Lang tid, ingen se. Men nå er jeg tilbake! Siden sist har jeg blitt utekatt, og det er supergøy! Før da det fortsatt var helt hvitt ute, var jeg bare litt ute av og til for å gjøre fra meg og jakte litt på de dumme fuglene - jeg ble jo så kald og våt på potene mine! Men nå er det grønne kommet fram igjen og det er godt og varmt ute, så da har jeg egentlig helst lyst til å være ute hele dagen. Heidi og Rune pleier å holde døra oppe når det er ekstra varmt ute, og det er fint, for da kan jeg gå inn og ta meg en liten matbit og sjekke at alt er i orden inne i ny og ne. De har noen andre dyr ute også i sånne inngjerdinger. De har lange ører og hopper rundt og rundt, men de er litt skumle når de kommer for nærme. De er ganske morsomme å jakte på så lenge de er inne i innegjerdinga og jeg kan være utenfor da. Og jeg bare gjemmer meg under en sånn netting, så ser de meg ikke. Genialt!



Her om dagen hoppet jeg opp i det ene treet i hagen, men da jeg skulle ned igjen, klarte jeg å hoppe ned i inngjerdinga til det ene hoppende dyret. Det var dødsskummelt, men heldigvis klarte jeg å hoppe over inngjerdinga og ut igjen. Skal aldri hoppe opp i det treet igjen altså!



Jeg har begynt å få lov til å sove i senga til Rune og Heidi på natta nå også. Jeg prøvde jo i hele vinter å få lov til å sove der, men de bare lukka igjen døra. Nå har de imidlertid plutselig begynt å holde døra oppe, og da trenger de ikke å be meg to ganger. Jeg foretrekker å ligge ved beina til Rune da, for Heidi bare sparker meg ut av senga. Å få ligge under dyna, har jeg gitt opp, for det er jo livsfarlig! Hvis jeg sovner da, ender jeg garantert opp som kattemos, for disse menneskene klarer jo ikke ligge stille i søvne. Og de har en veldig slitsomt uvane å dytte meg ut av senga så fort jeg begynner å vaske meg. Har jeg ikke lov til å vaske meg kanskje? De begynner å bable om noe med smatting og at de ikke får sove, men jeg forstår meg ikke helt på hva de snakker om. Så når de begynner å mase om det, legger jeg meg bare på det varme gulvet på badet. Så kan de bare ha det så godt.

De har begynt å ta meg med i en sånn svær, hvit doning som brummer fælt og som går kjempefort nå da. Jeg prøvde å hoppe ut av den her en gang, men da ble jeg stoppa av et eller annet. Jeg vet ikke helt hva det var, for jeg kunne ikke se at det var noe i veien. Det må være et sånt usynlig energifelt eller noe som stoppa meg. Ganske ekkelt er det i alle fall. Og jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå så fort. Jeg prøver å mjaue til Rune og Heidi om at de må kjøre saktere og at jeg heller foretrekker å gå selv, men de bare ler og sier at det går bra. DET GÅR IKKE BRA, KAN DE IKKE SKJØNNE DET DA?! Jeg har da bein å gå på! Nei, jeg synes disse menneskene tror de har for mye makt over meg. Det er da jeg som bestemmer, ikke dem!

Men uansett, i dag tok de meg med i den hvite doningen igjen. Jeg skjønte at det var det vi skulle, for Heidi kom med en sånn tråd-ting som hun binder rundt halsen og magen min, men jeg reagerte for sakte, så jeg fikk ikke løpt unna før hun hadde klart å smette tråd-tingen rundt meg. Det var like ekkelt å være i den hvite doningen i dag også, men da vi kom fram, kom vi til mormor og morfar! Jeg liker å være der, for der får jeg alltid noen matbiter eller så får jeg lov til å slikke iskremboksen. Mormor er så snill, jeg får nesten aldri lov til det av Heidi. Men i dag hadde jeg vært ute i hele dag, så jeg sov for det meste hele tiden mens vi var der. De har en sånn fin sofa som er så fin å sove på. Jeg kan ligge bak puta og ha litt privatliv samtidig som jeg får fulgt med på alt som skjer. Perfekt!



Nei, nå skal jeg sove litt mer for å lade opp til en ny dag!



3 kommentarer:

  1. Jeg ler meg ihjel! Kjempemorsomt skrevet. Og så nydelig pus, da.

    SvarSlett
  2. Måtte le høyt der du skrev om smatting når pus vasker seg!:) Kjente igjen den ja..:)

    SvarSlett
  3. Så søt blogg du har, og veldig morsom ! Lykke til med loddene dine hos oss :) Hilde

    SvarSlett